I faget Design og arkitektur 3 på utdanningsprogrammet Studieforberedende med Formgivingsfag (Kunst, design og arkitektur fra 2016) skal elevene blant annet beskrive og vurdere uterom i nærmiljøet, og utvikle modell for uterom i nærmiljø (udir.no/kl06/FOR2-01).
Klasse 3STF har arbeidet i grupper og utarbeidet 5 ulike modeller til fornyelse av skolens uterom. Oppgaveteksten kan du lese her: https://doc.co/A7dTFC
Elevene samarbeidet godt i klasserommet, men delte også digitale dokumenter som de kunne samskrive i. Elevene valgte selv samarbeidsverktøy og det ble en miks av samskriving i Word, Powerpoint og OneNote i tillegg til Facebook/Messenger. Plan og perspektivtegning ble utført ved ulike verktøy etter elevenes eget valg. Noen elever brukte SketchUp, men de fleste tegnet for hånd med blyant, papir og reduksjonslinjal. Produktkart laget elevene i Adobe Photoshop.
Flere resultater kan du se her: http://on.fb.me/1K51Aux
Bilder av prosessen kan du se her: http://on.fb.me/1nhgljz
Som lærer bruker jeg OneNote for enkel deling og redigering av oppgaver, planer og fagstoff til elevene.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar